مجله موفقیت-7 نکته برای رسیدن به همه اهداف در زندگی

سی سال تجربه علمی نشان می دهد که افراد موفق موفقیت خود را مدیون هوش بیشتر یا شانس خود نیستند. آنها همه چیز را با تجسم زندگی دلخواه شروع می کنند. سپس راه رسیدن به آن زندگی را کشف می کنند. دوست دارید به جایی که دوست دارید برسید؟ این 7 گام را دنبال کنید.

1.تصور کنید.
اکثر ما فکر می کنیم که اگرجذاب، باهوش، یا سختکوش باشیم زندگیمان به همان صورتی در می آید که می خواهیم. ولی اگر به طور خودآگاه آن زندگی ای را که می خواهیم تجسم نکنیم نخواهیم توانست آن را خلق کنیم. پس از خود بپرسید که می خواهید در 1، 5 یا 10 سال آینده کجا باشید و به کجا رسیده باشید، سپس پاسخ خود را یادداشت کنید. 

2. بزرگ فکر کنید.
مسلما 10 یا 15 کیلو وزن کم کردن نمی تواند یک هدف بزرگ و ارزشمند باشد. وقتی برای آینده خود هدفی بزرگ تعیین می کنیم، مغزمان تفاوت بزرگی را بین آنچه که هستیم و آنچه می خواهیم باشیم تشخیص می دهد و منابع موردنیاز آن را (مثلا توجه، تمرکز، تلاش و حافظه) تامین می کند. منابع ذهنی بیشتر یعنی شانس بیشتر برای موفقیت.

3. مادیات کافی نیست.
بعضی افراد اهداف مادی را برمی گزینند مثلا خرید یک اتومبیل لوکس یا یک خانه. اما تحقیقات نشان می دهد که اهداف خودمحورانه مثل شهرت و ثروت نمی توانند احساس خوشبختی و شادی واقعی را به ما هدیه کنند. بهتر است اهدافی را انتخاب کنیم که به 3 نیاز اصلی ما پاسخ می دهند : ارتباط با دیگران، احساس لیاقت و توانایی، و اختیار و قدرت تصمیم گیری. بنابراین به جای اینکه یک BMW لوکس و زیبا را در پارکینگ خانه تصور کنید، از خود بپرسید که چگونه می توانم با دیگران رابطه و همکاری داشته باشم، کاری را انجام دهم که از آن لذت می برم، و بر اوضاع کنترل داشته باشم.

4. واقع بین باشید.
بر خلاف تصور خیلی ها، واقع بین بودن اصلا آسان نیست. انسان هایی که مطمئن هستند موفق می شوند و در عین حال مطمئن هستند که موفقیت به آسانی به دست نمی آید بیشتر تلاش می کنند، قبل از اقدام برنامه ریزی می کنند و در مقابل سختی ها بیشتر مقاومت می کنند. این انسان ها نسبت به کسانی که زود نا امید می شوند موفق ترند.


5. از تعیین اهداف کلی بپرهیزید.
به جای "می خواهم ورزش کنم" بگویید "می خواهم دوشنبه ها، 4 شنبه ها و جمعه ها از ساعت 12 تا 1 بعدازظهر پیاده روی کنم".  محققان می گویند وقتی تعیین می کنیم که کاری را کی و کجا انجام دهیم احتمال موفقیتمان دو یا سه برابر می شود. 

6. ارزیابی کنید.
افراد موفق به طور روزانه یا هفتگی اهداف خود را بررسی می کنند و قبل از رفتن به رختخواب فهرست تهیه می کنند. تنها نظارت بر پیشرفت خود کافی نیست. از خود بپرسید " در حال حاضر کدام کار من درست است؟ کدام کارم اشتباه است؟ آیا لازم است از دیگران کمک بگیرم؟  موفقیت مستلزم تغییر استراتژی ها، تطبیق پذیری با موقعیت های مختلف، و رویارویی با موانعی است که به صورت پیش بینی نشده بر سر راهتان قرار می گیرند.

7. راجع به اهدافتان صحبت نکنید.
وقتی با دیگران در مورد اهدافتان صحبت می کنید، به آنها اجازه می دهید که در مورد خوب یا بد بودن آنها قضاوت کنند و احیانا باعث دلسردیتان شوند. محققان می گویند حتی گفتن اینکه می خواهیم کارهای بزرگی کنیم باعث ایجاد نوعی رضایت می شود و انگیزه ما را برای انجام آن در واقعیت، کم می کند.

منبع:http://www.bartarinha.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد